لیزر هموروئید

لیزر هموروئید

امروزه استفاده از دستگاه لیزر به عنوان یکی از پیشرفته ترین دستگاه ها با کاربرد های بسیار زیاد در حوزه های مختلف از جمله حوزه پزشکی، مورد استقبال فراوان قرار گرفته است. این تکنولوژی نوین با بیشترین تاثیر و موفقیت، در بیشتر موارد جایگزین درمان ها و جراحی های سنتی شده است. امروزه در صورت عدم موفقیت درمان های خانگی و دارویی برای بهبود و درمان بیماری های هموروئید داخلی و خارجی و در صورت پیشرفته بودن بیماری، روش های درمان با لیزر هموروئید در دستور کار قرار می گیرند.

ممکن است بسیاری از افرادی که به هموروئید مبتلا هستند، ترس بسیار زیادی از روش جراحی و برش زائده داشته باشند. ولی با روی کار آمدن روش های بدون درد مانند لیزر هموروئید، دیگر نگرانی بابت این موضوع وجود ندارد.

مزایای روش درمان لیزر هموروئید

درمان بیماری های بواسیر یا همان هموروئید از طریق لیزر هموروئید مزایایی دارد. برخی از این مزایا به شرح زیر می باشند:

این روش درمان نوین برخلاف روش های قبلی که با برش زائده انجام می گرفت، در سریع ترین زمان ممکن و با حداقل ترین درد، فقط از طریق برش و ترمیم همزمان زائده با اشعه پرقدرت لیزر انجام می گیرد.

برای درمان این نوع بیماری، باید رگ های متورم طی عمل جراحی بریده شوند. ولی در روش درمان لیزر هموروئید، بافت های اطراف هموروئید دچار آسیب و خونریزی نمی شوند. همچنین هموروئید داخلی، توسط پرتو پر قدرت لیزر لخته خون مسدود شده از بین می رود و نیازی به جراحی های دردناک قدیمی وجود ندارد.

این روش برخلاف روش جراحی سنتی، از نظر اقتصادی نیز کم هزینه بوده و نیاز به بستری طولانی مدت برای گذراندن دوره نقاهت در بیمارستان وجود ندارد.

این روش درمان برای هر دو نوع هموروئید داخلی و خارجی موثر می باشد.

با این روش مطمئن و پربازده، دیگر نیازی به عوض کردن پانسمان و ضدعفونی محل زخم وجود ندارد.

روش درمان لیزر هموروئید بدون خونریزی و درد به صورت سرپایی از طریق بی حسی موضعی در کمترین زمان ممکن انجام می گیرد.

در جراحی سنتی امکان خونریزی، درد و یا عفونت وجود دارد و ممکن است زائده دوباره عود کند. ولی روش درمان با لیزر، روشی دائمی و قطعی بدون امکان عود مجدد بیماری می باشد.

این روش فاقد دوره نقاهت طولانی است و بیمار می تواند پس از انجام جراحی به زندگی عادی و کارهای روزمره خود بپردازد.

درمان با لیزر هموروئید، تا حد زیادی خطر عفونت و آلودگی و یا احتمال ابتلا به سایر بیماری ها مانند هپاتیت را کاهش می دهد.

انواع لیزر هموروئید

هر چه اندازه هموروئید بزرگ و شدت آن بیشتر باشد، نتیجه درمان از طریق لیزر بهتر و موثرتر خواهد بود. لیزر هموروئید از نظر کاربرد برای شدت های مختلف بیماری، به دو نوع تقسیم میشود که عبارتند از:

لیزر هموروئید با اشعه RC : این روش درمان لیزری برای هموروئید های درجه یک و دو با شدت کمتر، مورد استفاده قرار می گیرد. فرآیند جراحی با لیزر RC، از طریق محو کردن سریع زائده های متورم، بدون هیچ درد و خونریزی صورت می گیرد.

لیزر هموروئید CO2 : روش لیزر CO2 بیشتر برای درمان هموروئید های درجه 3 و 4 با رگ های متورم بزرگتر، کاربرد دارد. از این نوع لیزر پرتوان برای درمان و جراحی انواع هموروئید می توان سود برد.

درمان لیزر هموروئید

قبل و بعد لیزر هموروئید

همانطور که در تصویر زیر می بینید هموروئید ترومبوزه با لیزر کم توان IRC درمان شده و هیچ گونه عوارض و یا جای زخم و جراحتی به جا نگذاشته زیرا این روش از تاباندن اشعه لیزر به ناحیه سود می برد و جراحی باز و یا برشی در ناحیه ایجاد نمی شود در ضمن بیمار در طول تابادن لیزر دردی احساس نمی کند.

قبل و بعد هموروئید ترومبوزه

در تصویر بالا هموروئید ترومبوزه را بعد از لیزر کم توان می بینید

منبع این مطلب لیزر هموروئید دکتر سعادتی



نظرات کاربران درباره این مطلب :حسن عبدی [ 1395-12-02 ]
میشه بیشتر راجع به روش ترکیبی مطلب بزارید ؟ ممنونم

سارا [ 1395-11-11 ]
درمان هموروئید با لیزر خیلی خوب و موثر است. مرسی از مطالب کاملتون

مینا کریمی [ 1395-11-11 ]
خیلی عالی بود

امین حسین پور [ 1395-11-11 ]
بسیار مفید بود ممنون ای کاش بیشتر می نوشتید

نام و فامیل :
تلفن :
ایمیل :
متن پیـام :

خبر خوب برای بیماران راه دور
بیماران راه دور که امکان مراجعه حضوری ندارند و یا نیاز به هماهنگی قبل از لیزر دارند می توانند از ویزیت آنلاین استفاده کنند. ویزیت آنلاین با دکتر زهرا سعادتی از طریق "واتساپ" یا پیامرسان "بله" به طور متنی و ارسال عکس انجام می شود. برای هماهنگی ویزیت آنلاین با تلفن های مطب تماس بگیرید.

جراحی و درمان هموروئید توسط دکتر خانم
درمان فوری بواسیردرمان فوری بواسیر
تاریخ انتشار : 1397-08-12
لیزر شقاق مقعد در تهرانلیزر شقاق مقعد در تهران
تاریخ انتشار : 1395-10-15
عمل جراحی شقاق چگونه است؟عمل جراحی شقاق چگونه است؟
تاریخ انتشار : 1395-10-15
طراحی و راه اندازی وب سایت : گروه نرم افزاری پزشک آنلاین