لیزر کیست مویی در تهران

لیزر کیست مویی تقریبا برای تمام نقاط بدن بیمار قابل انجام است. یکی از شایع ترین ناحیه های بروز کیست مویی پایین کمر و یا همان ناحیه ساکروم می باشد که بسیار عود کننده و دردناک می باشد. اما با روش های نوین جراحی و لیزر کیست مویی احتمال عود این جراحی نزدیک به صفر خواهد بود. لیزر کیست مویی شامل تخریب و تخلیه جدار کیست و مو و محتویات داخل آن است.

برخی بیماران تصور می کنند که لیزر کیست مویی تنها با تابش لیزر بر ناحیه کیست انجام می شود. اما تابش لیزر کم توان تنها بخشی از روند درمان کیست مویی با لیزر می باشد. در واقع چند نوع لیزر با طول موج های مختلف برای درمان کیست مویی با لیزر به کار بسته می شود.

فیلم لیزر کیست مویی

لیزر کیست مویی چگونه انجام می شود؟

برای انجام لیزر کیست مویی تمامی مراحل مشابهیکه برای جراحی آن نیاز طی می شود. به این معنی که لیزر در مطب انجام نمی شود و مثل جراحی در کلینیک تخصصی یا بیمارستان انجام می شود. زیرا لازم است که بیمار تحت بی هوشی، خواب مصنوعی (سدیشن) و یا بی حسی نخاعی (بی حسی اسپاینال) تحت درمان قرار بگیرد. به همین دلیل لازم است متخصص بیهوشی نیز در اتاق عمل حضور داشته باشد. ممکن است شما تصور کنید که کیست مویی کوچکی دارید که نیاز به بی حسی و یا بی هوشی ندارد. اما این تصور غلط است. از ظاهر خارجی کیست مویی نمی توان به وسعت آن پی برد. لیزر کیست مویی بعد از تزریق مایع رنگی آغاز می شود. با مشخص شدن مسیرهای گسترش کیست، متخصص جراحی و لیزر جدار کیست را با لیزر پرتوان تخریب و تخلیه و درناژ می نماید. سپس با تابش نور لیزر کم توان محل زخم جراحی کیست مویی را ترمیم می نماید. سپس سوراخ های ریزی که برای تخلیه کیست مویی ایجاد نموده است را با بخیه و به روش پلاستیک می بندد. روش های دیگری نیز برای لیزر کیست مویی وجود دارد که معمولا احتمال عود بالاتری دارند. در حال حاضر این روش بهترین و مطمئن ترین روش لیزر کیست مویی به روش بسته و پلاستیک می باشد.

ممکن است لیزر کیست مویی به روش باز نیز انجام شود. یعنی بعد از برش و تخلیه کیست، زخم باز گذاشته می شود و از بخیه زدن و بستن زخم خبری نیست. این روش مراقبت های ویژه و پانسمان روزانه نیاز دارد. به همین دلیل به نوجوانان و افراد شاغل و پرمشغله اصلا توصیه نمی شود.

یک روش دیگر نیز برای لیزر کیست مویی وجود دارد که فیبر لیزر از سوراخ کوچکی وارد زخم می شود و کیست را خشک می کند. اشکالی که به این روش لیزر کیست مویی وارد می شود احتمال عود بالای آن می باشد. زیرا جدار و محتویات کیست کاملا تخلیه نمی شود. اما با تشخیص پزشک متخصص برای برخی از کیست ها کاربرد دارد.

عکس لیزر کیست مویی

آمادگی قبل از لیزر کیست مویی

لازم است که حداقل 8 ساعت قبل از لیزر کیست مویی ناشتا باشید. حتما موهای زائد ناحیه را به خوبی تمیز کنید. توصیه می شود اگر قصد لیزر موهای زائد این ناحیه را دارید قبل از جراحی حداقل یک جلسه لیزر موهای زائد را انجام دهید. همانند جراحی های دیگر نیاز است که مصرف ویتامین ای و رقیق کننده های خون را قطع کنید. اگر بیماری خاصی دارید و یا داروی خاصی مصرف می کنید قبل از لیزر کیست مویی به جراح یا دستیار هماهنگی عمل اطلاع دهید.

برخی از بیماران مبتلا به بیماری تیروئیدلازم است که روزانه داروهای مشخصی را مصرف کنند. اگر در طول ناشتایی قبل از لیزر لازم است داروی خود را مصرف کنید می توانید دارو را با چند قاشق آب استفاده کنید. اما توصیه می شود که بیماران دیابتی در طول ساعات ناشتاییاز داروهای خود استفاده نکنند و داروهای دیابت خود را به همراه داشته باشند.

تصویر لیزر

نقاهت و مراقبت بعد از لیزر کیست مویی

اگر لیزر کیست مویی به روش بسته و پلاستیک انجام شود دوره نقاهت بیماری بسیار کوتاه تر از روش جراحی باز خواهد بود. در این روش جراحی نیازی به تعویض پانسمان فشاری و پر کردن زخم با گاز استریل نیست. زیرا زخم جراحی بسته است و مسلما نیازی به پرکردن با گاز وجود ندارد. بسته به نوع بخیه و وسعت جراحی کیست مویی با لیزر زمان برداشتن بخیه های جراحی متفاوت خواهد بود. برخی از بیماران یک یا دو بخیه بسیار کوچک دارند که می توانند 7 الی 10 روز بعد از لیزر کیست مویی برای برداشتن بخیه ها به جراح معالج خود مراجعه کنند.

حتما شب اول بعد از لیزر کیست مویی در منزل استراحت کنید و از راه رفتن خودداری کنید. حتی اگر درد ندارید داروها و مسکن های تجویز شده را در سر ساعت معین مصرف کنید که هرچه سریعتر التهاب ناحیه عمل کاهش پیدا کند.



درباره این موضوع مطالب بیشتری بخوانید
نظرات کاربران درباره این مطلب :
نام و فامیل :
تلفن :
ایمیل :
متن پیـام :

خبر خوب برای بیماران راه دور
بیماران راه دور که امکان مراجعه حضوری ندارند و یا نیاز به هماهنگی قبل از لیزر دارند می توانند از ویزیت آنلاین استفاده کنند. ویزیت آنلاین با دکتر زهرا سعادتی از طریق "واتساپ" یا پیامرسان "بله" به طور متنی و ارسال عکس انجام می شود. برای هماهنگی ویزیت آنلاین با تلفن های مطب تماس بگیرید.

جراحی و درمان هموروئید توسط دکتر خانم
عمل جراحی شقاق چگونه است؟عمل جراحی شقاق چگونه است؟
تاریخ انتشار : 1395-10-15
لیزر هموروئیدلیزر هموروئید
تاریخ انتشار : 1395-08-06
درمان فوری بواسیردرمان فوری بواسیر
تاریخ انتشار : 1397-08-12
فیستول مقعد چیست؟فیستول مقعد چیست؟
تاریخ انتشار : 1395-08-28
طراحی و راه اندازی وب سایت : گروه نرم افزاری پزشک آنلاین